Dag 2: Fredag 4. november 2022
|
08:30
|
Velkommen til dag 2
|
08:45
|
Ekstremisme og radikalisering – et kritisk perspektiv
Lars Gule, førsteamanuensis emeritus, OsloMet
|
10:00
10:15
|
Kritisk tenkning og min lærerrolle
Krister Staurset, lærer Vardheia ungdomsskule og deltaker i CLAE-prosjektet
Pause (klargjøring av parallellsesjoner)
|
10:30
|
Parallellsesjoner: Eksempler på hvordan lærere i ulike fag forstår og iverksetter kritisk tenkning i egen undervisning.
|
|
«Den gode dialogen»
Kritisk tenkning i norsk
Heidi Idland, Marianne B. Paulsen og Christine Soldal Risa, lærere i CLAE-prosjektet
|
«Bærekraftig hverdag»
Kritisk tenkning i samfunnsfag
Anne-Karin Dubland, Krister Staurset og Ingrid Aa Tolo, lærere i CLAE-prosjektet
|
#Likeakid
Kritisk tenkning i engelsk
Heidi Kjærland, Stine Ree og Åse Marie Varhaug, lærere i CLAE-prosjektet
|
11:30
|
Lunsj
|
12:30
|
Parallellsesjoner fortsetter
|
|
«Den gode dialogen»
Kritisk tenkning i norsk
Heidi Idland, Marianne B. Paulsen og Christine Soldal Risa, lærere i CLAE-prosjektet
|
«Bærekraftig hverdag»
Kritisk tenkning i samfunnsfag
Anne-Karin Dubland, Krister Staurset og Ingrid Aa Tolo, lærere i CLAE-prosjektet
|
#Likeakid
Kritisk tenkning i engelsk
Heidi Kjærland, Stine Ree og Åse Marie Varhaug, lærere i CLAE-prosjektet
|
13:30
|
Paneldebatt
Harald Birkevold, leder av debatten, redaktør og kommentator i Stavanger Aftenblad
Alexandre Dessingué, professor ved Universitetet i Stavanger
Lars Gule, førsteamanuensis Oslo Met
Jørn Pedersen, skolesjef i Stavanger kommune
Krister Staurset, lærer, CLAE-prosjektet
|
15:00
|
Slutt
|